tisdag, november 12, 2013

Glad tjej!

- Du är otroligt bra på ditt jobb!

När man får en sån komplimang av en kund är det ju synd att man är så dålig på att ta emot den. Jag började lite generat mumla nåt om att "...när det inte är kö är det den service vi alltid försöker ge..." Och kunden svarade att "det är ovanligt nuförtiden". Sen la hon till att hon tyckte att jag var kunnig och pedagogisk och hade ett väldigt trevligt sätt. Då först fann jag mig och sa: 

- Tack, det var roligt att höra!

Att det ska vara så jäkla svårt att ta till sig berömmet när någon faktiskt lägger manken till och säger något positivt. I många fall känns det som att man knappt existerar för kunderna, man är bara ett hinder de måste passera för att få ta med sig varorna hem, eller så står de och suckar sig igenom våra komprimerade informationer om hur de ska ta hand om sina nya skor. Så när en kund inte bara lyssnar uppmärksamt utan dessutom tackar för god service så blir man så ställd att man inte vet vad man ska svara eller vart man ska ta vägen.

Helt galet egentligen.

Inga kommentarer: